2 - 2011
Leeuwarden – Koudum
Afstand: 90,05 km

Na een onrustige nacht omdat het matras nogal diep wegzakte en ik daarom bij elke draai helemaal wakker was ben ik uit pure wanhoop maar om 7.00 uur opgestaan.
Na mij gedoucht te hebben en  het nieuws en weer te hebben gezien wat brood gegeten en koffie gedronken de bagage maar weer op de fiets gepakt.
De gastvrouw gebeld om te melden dat ik graag betalen wilde, op de fiets gestapt en weggereden.
Maar zoals altijd gaat het wegrijden zelden in een keer goed, dus nog maar een poging gedaan en deze keer goed.
Het zonnetje schijnt nog niet maar doet wel flink zijn best en zo tegen 10.00 uur is die daar dan  in al zijn glorie.
Na nog een paar verkeerd te zijn gereden  omdat de routebordjes weer eens achter het hoge gras verstopt zijn vind ik dan eindelijk de route die ik wil rijden.
De Elfstedenroute wordt het vandaag, dit omdat ik er toch langs kom, waarom van de nood dan geen deugd maken. Wel zo gemakkelijk.
Maar omdat ik nogal vroeg vertrokken was vanmorgen ben ik al voor 12.00 uur in Sneek.
Dus dat wordt uitgebreid Sneek bezichtigen en natuurlijk veel foto´s. maken. Van o.a. de Waterpoort. Visje gegeten want het is tenslotte dinsdag en ik ben gewend om op dinsdag vis te eten. Daarna nog meer foto’s maken en om 13.30 uur uit Sneek vertrokken richting Koudum.
Al gauw dient het eerste bordje zich aan met de mededeling Koudum 18 km. Tja dan ben ik om 15.30 uur in Koudum, dat is veel en veel te vroeg.
Op hetzelfde bordje staat ook Stavoren 18 km.
Nou dan gaan we toch eerst even naar Stavoren, dan ben ik daar ook weer eens geweest.
Maar eenmaal op weg naar Stavoren begint de lucht te betrekken en het wordt kouder. En wanneer ik in Stavoren ben waai je bijna van de dijk het IJsselmeer in. Tegen 16.30 gaan  we maar weer weg , op naar Koudum.
Het is ondertussen zo koud geworden dat ik maar een t shirt met lange mouwen  aandoe.
Om even na vijf uur ben ik in Koudum. En omdat Koudum niet zo groot is heb ik mijn logeeradres gauw gevonden.
Morgen gaat het verder naar Wieringerwerf.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3